Min varukorg

Varukorgen är tom.

NÖJD KUND GARANTI

Blombruket strävar efter att ha 100% nöjda kunder. Skulle dina blommor inte komma fram i tid eller inte återhämta sig efter ett dygn i vatten så skickar vi ut en ny leverans utan extra kostnad. Det du behöver göra är att skicka en bild på dina blommor senast två dagar efter att du fått dem levererade eller efter att du hämtat ut din leverans hos ett ombud.

För att vår nöjd-kund garanti ska gälla krävs att du ger blommorna nya snitt och sätter dem i vatten samma dag som du får din leverans. Kommer blommorna till ditt ombud behöver du hämta ut paketet inom 24 h för att vår nöjd-kund garanti ska gälla.

Kontakta oss via telefon på 0704883806 eller via mail på info@blombruket-prenumeration.se. Du kan också använda vårt formulär.

BLOMMORNA

Varannan vecka skapar vår florist en ny komposition blommor som skickas ut till våra kunder. Exempelbilderna visar ungefär storlek på buketten. Antalet stjälkar kan variera beroende på blomsort och storlek. Förpackningen begränsar storleken på buketten och vilka sorters blommor vi kan skicka. Av olika anledningar kan vi ibland tvingas att ersätta någon av ingredienserna i ett recept med ett likvärdigt alternativ.

Blommor är en levande produkt och vi kan aldrig 100% garantera att blommorna håller i två veckor. Vi strävar dock alltid efter att göra buketter med så lång hållbarhet som möjligt, vårt mål är minst två veckor, ibland blir det lite kortare och ibland lite längre.

Vi köper in våra blommor från odlare i Europa samt från blomsterauktionen i Holland. Blommorna skickas till dig samma dag som de kommer till Sverige, på så sätt kan vi alltid garantera helt färska snittblommor.

BESTÄLLNING

Senast måndag veckan för leverans måste vi ha din beställning för att kunna planera inköp av blommor. Om du vill avsluta din prenumeration eller hoppa över en leverans, om du exempelvis är bortrest, måste du göra det senast fredagen innan leverans. För prenumerationer gäller minimum fyra leveranser, därefter ingen bindningstid.

BETALNING

Varje vara anges med pris i svenska kronor inklusive moms, frakten är inkluderad i priset på färska blommor. Frakt tillkommer på våra tillbehörsprodukter. Våra betalningsalternativ är Swish eller säker kortbetalning via Stripe. Vid köp av prova på eller något av våra blompaket betalas hela summan vid köptillfället. Vid registrering av en löpande prenumeration betalas första leveransen vid köptillfället, därefter dras beloppet från ditt kort fredagen innan planerad leverans av nästa bukett. Skulle det inte finnas pengar på kortet eller om kortet gått ut kommer vi att kontakta dig och avvakta med leveransen. Vid registrering av en löpande prenumeration är det inte möjligt att betala med Swish.

LEVERANS

Blommorna skickas med PostNord och frakten är inkluderad i priset. Paketet lämnas i din brevlåda eller vid din dörr och du får ett sms om att paketet har levererats. Du behöver alltså inte vara hemma när blommorna levereras. Vid stark kyla eller om brevbäraren av annan anledning anser att det inte inte är lämpligt att lämna blommorna får du istället en avisering om att blommorna finns att hämta hos ditt närmsta postombud, precis som ett vanligt paket. Blommorna skickas till dig på onsdag och är i de flesta fall framme nästa dag. Det kan också dröja till fredag. I dagsläget går det inte att lämna specifika önskemål om hur blommorna ska levereras.

ÅNGERRÄTT

Blommor är en färskvara och tyvärr finns det ingen möjlighet att skicka tillbaka blommorna om du ångrar ditt köp då distansköpslagen inte gäller varor som snabbt kan försämras. Skulle dina blommor däremot inte komma fram i tid eller inte återhämta sig efter ett dygn i vatten så skickar vi ut en ny leverans utan extra kostnad. Läs mer under nöjd kund garanti.

PERSONUPPGIFTER

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Vi registrerar och sparar ditt namn, adress, telefonnummer och mejladress. Dessa uppgifter använder för att kommunicera med dig och för att skicka relevant marknadsföring. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post, info@blombruket-prenumeration.se.

COOKIES

Denna webbutik använder sig av cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundkorg, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.